|
Jornada
UNIVERSITAT I DISCAPACITAT:
PLA D'ACCIÓ TUTORIAL
|
|
4 de desembre de 2012
Sala de Juntes de la UAB
Edifici A - Campus de la UAB
B
e l l a t e r r a
Els
canvis esdevinguts en l'educació superior en el marc de l'EEES han
obligat a plantejar i redefinir tot el procés
d'ensenyament-aprenentatge, en el qual l'estudiant esdevé veritable
protagonista del seu procés de formació. Aquest nou model educatiu
estableix l'acció tutorial com a eix fonamental, a través del qual
s'ha d'acompanyar a l'estudiant en els moments claus de transició,
guiar-li en el seu procés d'aprenentatge, promoure la seva autonomia
personal, ajudar-li a assolir el desenvolupament de les seves
competències professionals i orientar-li en la seva incorporació al
mercat laboral.
El nou Estatut de l'Estudiant Universitari estableix entre els seus
articles la necessitat d'adaptar els programes de tutoria i les
activitats de tutories a les necessitats dels estudiants amb
discapacitat. Malgrat que la majoria de les universitats públiques
espanyoles porten treballant anys en l'atenció dels estudiants amb
discapacitat, poques han dissenyat i/o adaptat accions tutorials
específiques per a aquests estudiants
En aquest context, la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)
conjuntament amb la Fundació Autònoma Solidària (FAS), han dut a
terme un projecte amb l’objectiu de definir el Pla d'Acció Tutorial
(PAT) per als estudiants amb discapacitat de la UAB, en el marc de
la convocatòria d’ajudes del Ministeri d’Educació pel
desenvolupament i accions orientades a la millora de l’atenció
integral i empleabilitat dels estudiants universitaris
(EDU/2346/2011). Conjuntament amb el Pla d’Acció Tutorial s’ha
elaborat una Guia de Recomanacions dirigida al professorat que els hi ha de
servir com a eina de treball per a aquells professors/tutors que
trobin entre el seu alumnat estudiants amb discapacitat.
La jornada de presentació del PAT pretén ser un espai de treball on
es puguin recollir les aportacions i observacions tant dels
professors com de la resta d’experts en temes de discapacitat per
tal de validar les recomanacions que es desprenen del document. La
jornada constarà de dues parts:
Grups de treball: Formats per coordinadors de titulació, tècnics
dels serveis d’atenció als estudiants i tècnics representants de les
entitats més rellevants del sector de la discapacitat. L’objectiu
dels grups és discutir sobre les observacions i aportacions
realitzades i validar el contingut de la guia.
Taula rodona: Moderada per la Dra. Silvia, Vicerectora d’estudiants
i Cooperació. L’objectiu de taula serà presentar les polítiques que
s’estan duent a terme en l’actualitat per aconseguir una universitat
inclusiva.
La taula rodona és oberta i gratuïta prèvia inscripció a través del
formulari accessible a través d'aquesta web.
Destinataris |
|
|
· |
Professorat universitari |
· |
Responsables institucionals |
· |
Personal tècnic dels serveis de
suport a l'alumnat amb discapacitat |
· |
Estudiants universitaris |
· |
Professionals de l'àmbit de la
discapacitat |
|
Programa |
|
|
08:30-09:00 |
Entrega de documentació |
09:00-09:30 |
Inauguració i presentació del Pla de Treball |
09:00-12:00 |
Pla d'acció tutorial per a estudiants universitaris amb
discapacitat
(Sessió de treball intern)
Grups de treball:
Grup
1
Coordina: Josep
María Sanahuja Gabaldà
Espai: Sala Xaloc |
Grup 2
Coordina: Judit
Oliver Casas
Espai: Sala de Gerència |
Grup 3
Coordina: Anabel
Galán Mañas
Espai: Sala del Consell Social |
Grup 4
Coordina: Joaquín
Gairín Sallán
Espai: Sala de Juntes del Rectorat |
|
11:00-12:00 |
Posada en comú de les aportacions dels grups de treball |
12:00-12:30 |
Descans |
12:30-14:00
|
Taula rodona
(Activitat oberta a la comunitat,
prèvia inscripció) |
|
Polítiques i
estratègies per a l'impuls de la Universitat inclusiva
Modera: Dra. Sílvia Carrasco Pons, Vicerectora
d'Estudiants i Cooperació
Montserrat
Rifà
• Observatori per a la Igualtat de la UAB |
Jesús M. Prujà
• UNIDISCAT |
Victor Corrales
Martín
• Representant dels Estudiants ADUAB |
Montserrat Fernández Rodríguez
•
Fundació Autònoma Solidària i PIUNE |
Anabel Galán Mañas
•Coordinadora del projecte - UAB |
|
14:00-14:15 |
Clausura de la Jornada |
|
Membres de l'organització |
Grup coordinador de la recerca:
Montse Fernández (FAS), Joaquín Gairín (UAB), Anabel
Galán-Mañas (UAB), Judit Oliver (FAS-PIUNE), i Josep Maria
Sanahuja (UAB)
Amb
el suport de:
Aleix Barrera (EDO-UAB), José Luís Muñoz (UV), Marta Neila
(FAS-PIUNE), i Carla Quesada (EDO-UAB) |
Accès a
detalls del projecte |
La jornada apareix a partir
del projecte "Plan
de acción tutorial para estudiantes universitarios con
discapacidad - Ref. CAIE037" finançat pel Ministerio de Educación en el
marc del Programa de Atención Integral y Empleabilidad de
los Estudiantes Universitarios. |
|
Descarregar Tríptic de
la Jornada
Imatges de la jornada |
Cliqueu sobre la fotografia per a accedir a l'àlbum de fotos.
|
Organitza |
|
Finança |
|
Colabora |
|
Esborrany Guia de
Recomanacions |
Clicar sobre
la imatge per a descarregar l'esborrany de la Guia de
recomanacions.
|
_______________________________________ |
|
|