
A continuació es presenten les sessions de
Comunicacions i Pòsters, les quals es desenvoluparan el Dijous 15 de Maig
de 17:30 a 19:30h.
LÍNIA: GESTIÓ DEL CONEIXEMENT A
LES ORGANITZACIONS
TAULA 1. Gestió del coneixement
en l’àmbit de la gestió universitària
Moderador:
:
Blanca Patricia Silva
(UAB)
La
universitat corporativa com a solució per al problema d'escassetat de mà
d'obra en el mercat de treball brasiler
Karina
Romeiro Da Costa, Alessandra Morgado Ramiro de Lima i Angelo Maia
Cister
Gestió de
coneixement per a la gestió financera sostenible d'institucions
d'educació superior públiques colombianes: cas universitat industrial de
Santander
Laura Patricia Pinto
Prieto, Luis Eduardo Becerra Ardila i Sonia Cristina García Rincón
Aspectes
funcionals de l'eina de gestió de la formació permanent de la
Universitat Politècnica de València: una experiència pràctica
Eva Maria González Pérez,
Roberto Alonso Aguado, Alfredo Moreno Manteca i Luisa Cerezuela Bravo
Avaluació
del nivell de desenvolupament de la política científica i investigadora
de les universitats
Diego Castro Ceacero,
Georgeta Ion i Marina Tomàs
Condicionants de la transferència de la formació docent del professorat
universitari: els factors de l'entorn laboral del docent
Mònica Feixas, Patricio
Lagos i Idoia Fernández
TAULA 2. Gestió del coneixement
en l’àmbit de la docència universitària
Moderador: Carme
Armengol
(UAB)
L'aplicació
del benchmarking per millorar la qualitat de l'educació superior virtual
a Polònia. Els nostres aprenentatges
Renata Marciniak
Processos
de canvi aplicats a la renovació curricular per carreres d'enginyeria
Claudia Andrea Bañados Castro
Escriptura
acadèmica en postgrau d'educació: atribució del coneixement en la
crònica directiva – docent
Marta Quiroga Lobos i
Marcela Jarpa Azagra
Bons
professors en universitats intel·ligents
Manuel Riesco González
Apunts per
a la planificació de la formació pedagògica del professor universitari
Òscar Mas Torelló
Coneixement, actitud i emoció: experiència en el desenvolupament de
competències professionals del tècnic superior de la Universitat Simón
Bolívar Seu litoral mitjançant entorns virtuals
Enif Cothua Guanare,
Macringer Omaña Montero, Mariamni Cadenas Omaña, Aaron Alejandro Tirado
Gómez i Enrique Palma Correa
TAULA 3. Gestió del
coneixement en el sistema educatiu no-universitari
Moderador: María del Mar Durán
(UAB)
Observatori
de l'educació tècnica professional Xilena. Una incipient experiència de
gestió del coneixement per a l'aprenentatge institucional
Sebastián Sánchez Díaz i
Samuel Vial Muñoz
L'escola un
projecte de desenvolupament educatiu institucional (una estratègia
corporativa d'intervenció per aconseguir centres educatius de qualitat)
Luis Humberto
Alvear López
L'escola un
projecte de desenvolupament educatiu institucional (aprenentatge des de
la pràctica docent)
Luis Humberto
Alvear López
De les
propostes individuals al coneixement col·lectiu en educació: el cas de
l'IPN
Enrique Eulalio Domínguez
Mendoza, María Eugenia Ramírez Solís i Maria Isabel Segura Gortares
Els relats
digitals en la narració de bones pràctiques
Elena Martin Hernández
TAULA 4. Gestió del
coneixement en el context empresarial i de l’Administració Pública
Moderador: Carlos Guallarte (UAB)
Sistema
integrat de gestió del coneixement per a la creació de valor en les
organitzacions
Eysel Adolfo
Chong Guardia
Gestió del
coneixement en organitzacions empresarials
Alfonso Conde Lacárcel,
Juan Antonio López Núñez, Marina García Carmona i Mohammed el Homrani
Learning
analytics. Anàlisi de l’aprenentatge
Maribel Jove Gort
Estudi
sobre la millora de la transferència del coneixement al lloc de treball
a través de les xarxes socials
Sara Redondo Duarte,
Sandra Gutiérrez Vega, Ion Iglesias Ortega, Enrique Navarro Asencio i
Antonio Sánchez Mena
La gestió
del coneixement com un actiu intangible de la gestió de la qualitat
David Serra Mazzei, Enif
Cothua Guanare, Eliany De Almeida Hernández, Miguel Ruíz Acosta i Daniel
Andrés Urbina Ramos
Xarxes de
valor en resposta a la demanda
Gabriel
Izard Granados
LÍNIA: LES COMUNITATS DE PRÀCTICA PROFESSIONAL
TAULA 5. Comunitats de
Pràctica Professional en el context educatiu
Moderador: Mercè Gisbert
(URV)
Proposta
metodològica per analitzar aspectes de la cultura associats al
desenvolupament organitzacional
María Inés
Vázquez Clavera
La gestió
col·legiada del coneixement pel professorat en els centres de
secundària, l'èxit i el fracàs escolar
Manuel Ángel González
Berruga i Juan Manuel Escudero Muñoz
Enfrontant
les incerteses: participació en trobades internacionals del "Grup de
Treball en Prevenció de Riscos" de la Universitat Simón Bolívar
Veneçuela Seu Litoral Veneçuela
Macringer Omaña Montero,
José Cadenas Lucero, Zuleima López Zamora, Huberney Kract Pacheco i
Fabio José Gomes Pita
Els
seminaris repensar espai per al desenvolupament de comunitats de
pràctica professional
María Eugenia Ramírez
Solís, María Guadalupe Zenteno Mundo, Rosalba García Carrillo i Liliana
Suárez Téllez
Disseny
d'una estratègia didàctica per a la creació de llocs web educatius basat
en eines web 2.0
Daphne Pérez Jiménez,
Mayra Marcano Paz i Henderson Rodríguez González
TAULA 6. Comunitats de
Pràctica Professional en el context empresarial i de l’Administració
Pública
Moderador: Òscar Flores (UdL)
Comunitats
de pràctica i formacions institucionals: enfocaments divergents de
l'aprenentatge a l'empresa. Estudi de cas d'un grup de actuaris en AXA
França i AXA Mèxic
Karina
Barrantes Bernal
La
motivació es contagia: una experiència d'aprenentatge col·laboratiu
Pilar Cazorla Páez, Mª
Cristina Moñino Pereñíguez i Francisco Plana López de Ochoa
Com motivar
les persones d'una organització per compartir el seu coneixement i
contribuir a la millora
Isabel Ferrer Alemany,
Carme Melsió Núñez , Silvia Nolla Lacruz i Carme Panchón Iglesias
SONETTE
(Social Networks In Teaching Education) una comunitat d'aprenentatge
europea emprenedora
Emilio Álvarez Arregui,
Alejandro Rodríguez-Martín, Alberto Costales-Fernández i Jan Folkert
Deinum
A la
tercera, la vençuda: els fruits d'una CoP de documentació i gestió de la
informació
María José Funes Atenza,
Pedro José Navarro Ibáñez i Isabel Andréu Felipe
LÍNIA: APRENENTATGE AL LLOC DE TREBALL
TAULA 7. L’aprenentatge en el
lloc de treball en el context educatiu
Moderador: David
Rodríguez-Gómez (UAB)
Factors
associats amb l'existència de cultures d'aprenentatge en centres
escolars
Sonia Helena Castellanos
Galindo
Dispositiu
d'anàlisi de classes (DAC): instrument d'autoavaluació de les pràctiques
pedagògiques dels estudiants de Pedagogia de la Universitat del Bío-Bío
Nelly Lagos San Martín i
María Cecilia Hernández Sandoval
Aprendre de
les diferències en intel·ligència emocional dels alumnes en funció del
sexe i de l'edat
Ricardo Sanmartín López
El líder
transformador: trajectòria d'una espiral d'acció dinàmica en
l'organització escolar
Cecilia Alejandra Marambio
Carrasco
Competències professionals del director escolar i orientador que
influeixen en les escoles particulars subvencionades de contextos
vulnerables
Daniel
Villarroel Montaner
Aprenentatge del docent en el seu lloc de treball
Ricardo Sanmartín López
TAULA 8. L’aprenentatge en el
lloc de treball en el context empresarial
Moderador: Lluís
Ràfols
(EAPC)
Experiència
e-learning, aprenent i innovant en lloc de treball
Esther Bonet López i M.
Pilar Gili Caballero
Aprenentatge en el lloc de treball. El cas del CEDE Chetumal del
projecte FOGISE, Set-Mèxic, 2013
Martin
De Los Heros Rondenil
Aplicació
de la certificació als MOOC en entorns de col·laboració universitat –
empresa
Joaquim Campuzano Puntí i
Juan Antonio Martínez Carrascal
La
transferència de l'aprenentatge en la formació per a l'ocupació
Ana Inés Renta Davids
Un model
formatiu innovador per emportar-se el aprenentatge lloc
Anna Rubio Carbó i Núria
Serrat Antolí
LÍNIA: DESENVOLUPAMENT ORGANITZACIONAL
TAULA 9. Aprenentatge informal i
altres aspectes del desenvolupament organitzacional
Moderador: Paulino Carnicero
(UB)
Comunitats
de pràctiques i aprenentatge informal en les indústries creatives: el
model Transcreativa
Alfonso Unceta Satrústegui
i Javier Castro Spila
Complexitat
i pràctica reflexiva. Les possibilitats de la investigació narrativa en
la millora de la pràctica professional en serveis socials
Xavier
Montagud Mayor
Projecte
d'acompanyament: servei d'atenció a la ciutadania (SAC)
Miriam
Berasategi Gurrutxaga
Una
aproximació empírica a l'avaluació de les pràctiques de recursos humans
en les organitzacions i en les empreses
Joan Boada-Grau, Raúl de
Diego Vallejo i Esteban Agulló-Tomás
Instrument
per mesurar el grau d'adaptabilitat al canvi organitzacional
Xochitl
Velasco López i Ana
María Herrera Espinosa
TAULA 10. PÒSTERS
Moderador: Marita Navarro (UAB)
Clima
organitzacional i cultura de qualitat de laboratoris universitaris. Cas:
Laboratori “E” de la Universitat Simón Bolívar
Elsy Thamara Visbal Pérez i Néstor Xavier Carrillo Lobo
Aprenentatge informal d’administració d’empreses, jocs de rol i
desenvolupament de la creativitat. Avaluació d’una experiència en
Educació Superior a Xile
Julio Muñoz Frías
Podria
funcionar una comunitat de pràctica en el sistema d’emergències mèdiques
de Catalunya?
Eva Demarchi Merino, Javier Colina Torralva i Diego Alonso Gómez
La intranet
com a eina de gestió del coneixement en una institució pública
d’ensenyament al Brasil
Susana Back, Edson Sidnei Maciel Teixeira i Felipe Gustavo de Andrade
Bioseguretat hospitalària. Cas: Deixalles sòlides d’un hospital públic
tipus II
Raúl Virgilio Pulido Ríos, Francisco Pacheco Figueroa i Naizabeth Syntye
Méndez
Visió de
formació permanent de manipuladors d’aliments
Néstor Xavier Carrillo Lobo i Elsy Thamara Visbal Pérez |