A continuació es presenten les sessions de Comunicacions i Pòsters, les quals es desenvoluparan el Dijous 15 de Maig de 17:30 a 19:30h.

LÍNIA: GESTIÓ DEL CONEIXEMENT A LES ORGANITZACIONS

TAULA 1. Gestió del coneixement en l’àmbit de la gestió universitària
Moderador: : Blanca Patricia Silva (UAB)              

La universitat corporativa com a solució per al problema d'escassetat de mà d'obra en el mercat de treball brasiler
Karina Romeiro Da Costa, Alessandra Morgado Ramiro de Lima i Angelo Maia Cister

Gestió de coneixement per a la gestió financera sostenible d'institucions d'educació superior públiques colombianes: cas universitat industrial de Santander
Laura Patricia Pinto Prieto, Luis Eduardo Becerra Ardila i Sonia Cristina García Rincón

Aspectes funcionals de l'eina de gestió de la formació permanent de la Universitat Politècnica de València: una experiència pràctica
Eva Maria González Pérez, Roberto Alonso Aguado, Alfredo Moreno Manteca i Luisa Cerezuela Bravo

Avaluació del nivell de desenvolupament de la política científica i investigadora de les universitats
Diego Castro Ceacero, Georgeta Ion i Marina Tomàs

Condicionants de la transferència de la formació docent del professorat universitari: els factors de l'entorn laboral del docent
Mònica Feixas, Patricio Lagos i Idoia Fernández

TAULA 2. Gestió del coneixement en l’àmbit de la docència universitària
Moderador: Carme Armengol (UAB)         

L'aplicació del benchmarking per millorar la qualitat de l'educació superior virtual a Polònia. Els nostres aprenentatges
Renata Marciniak

Processos de canvi aplicats a la renovació curricular per carreres d'enginyeria
Claudia Andrea Bañados Castro

Escriptura acadèmica en postgrau d'educació: atribució del coneixement en la crònica directiva – docent
Marta Quiroga Lobos i Marcela Jarpa Azagra

Bons professors en universitats intel·ligents
Manuel Riesco González

Apunts per a la planificació de la formació pedagògica del professor universitari
Òscar Mas Torelló

Coneixement, actitud i emoció: experiència en el desenvolupament de competències professionals del tècnic superior de la Universitat Simón Bolívar Seu litoral mitjançant entorns virtuals
Enif Cothua Guanare, Macringer Omaña Montero, Mariamni Cadenas Omaña, Aaron Alejandro Tirado Gómez i Enrique Palma Correa

TAULA 3. Gestió del coneixement en el sistema educatiu no-universitari
Moderador:
María del Mar Durán
(UAB)          

Observatori de l'educació tècnica professional Xilena. Una incipient experiència de gestió del coneixement per a l'aprenentatge institucional
Sebastián Sánchez Díaz i Samuel Vial Muñoz

L'escola un projecte de desenvolupament educatiu institucional (una estratègia corporativa d'intervenció per aconseguir centres educatius de qualitat)
Luis Humberto Alvear López

L'escola un projecte de desenvolupament educatiu institucional (aprenentatge des de la pràctica docent)
Luis Humberto Alvear López

De les propostes individuals al coneixement col·lectiu en educació: el cas de l'IPN
Enrique Eulalio Domínguez Mendoza, María Eugenia Ramírez Solís i Maria Isabel Segura Gortares

Els relats digitals en la narració de bones pràctiques
Elena Martin Hernández

TAULA 4. Gestió del coneixement en el context empresarial i de l’Administració Pública
Moderador: Carlos Guallarte
(UAB)       
              

Sistema integrat de gestió del coneixement per a la creació de valor en les organitzacions
Eysel Adolfo Chong Guardia

Gestió del coneixement en organitzacions empresarials
Alfonso Conde Lacárcel, Juan Antonio López Núñez, Marina García Carmona i Mohammed el Homrani

Learning analytics. Anàlisi de l’aprenentatge
Maribel Jove Gort

Estudi sobre la millora de la transferència del coneixement al lloc de treball a través de les xarxes socials
Sara Redondo Duarte, Sandra Gutiérrez Vega, Ion Iglesias Ortega, Enrique Navarro Asencio i Antonio Sánchez Mena

La gestió del coneixement com un actiu intangible de la gestió de la qualitat
David Serra Mazzei, Enif Cothua Guanare, Eliany De Almeida Hernández, Miguel Ruíz Acosta i Daniel Andrés Urbina Ramos

Xarxes de valor en resposta a la demanda
Gabriel Izard Granados

LÍNIA: LES COMUNITATS DE PRÀCTICA PROFESSIONAL

TAULA 5. Comunitats de Pràctica Professional en el context educatiu
Moderador: Mercè Gisbert
(URV)       

Proposta metodològica per analitzar aspectes de la cultura associats al desenvolupament organitzacional
María Inés Vázquez Clavera

La gestió col·legiada del coneixement pel professorat en els centres de secundària, l'èxit i el fracàs escolar
Manuel Ángel González Berruga i Juan Manuel Escudero Muñoz

Enfrontant les incerteses: participació en trobades internacionals del "Grup de Treball en Prevenció de Riscos" de la Universitat Simón Bolívar Veneçuela Seu Litoral Veneçuela
Macringer Omaña Montero, José Cadenas Lucero, Zuleima López Zamora, Huberney Kract Pacheco i Fabio José Gomes Pita

Els seminaris repensar espai per al desenvolupament de comunitats de pràctica professional
María Eugenia Ramírez Solís, María Guadalupe Zenteno Mundo, Rosalba García Carrillo i Liliana Suárez Téllez

Disseny d'una estratègia didàctica per a la creació de llocs web educatius basat en eines web 2.0
Daphne Pérez Jiménez, Mayra Marcano Paz i Henderson Rodríguez González

TAULA 6. Comunitats de Pràctica Professional en el context empresarial i de l’Administració Pública
Moderador: Òscar Flores (UdL)         

Comunitats de pràctica i formacions institucionals: enfocaments divergents de l'aprenentatge a l'empresa. Estudi de cas d'un grup de actuaris en AXA França i AXA Mèxic
Karina Barrantes Bernal

La motivació es contagia: una experiència d'aprenentatge col·laboratiu
Pilar Cazorla Páez, Mª Cristina Moñino Pereñíguez i Francisco Plana López de Ochoa

Com motivar les persones d'una organització per compartir el seu coneixement i contribuir a la millora
Isabel Ferrer Alemany, Carme Melsió Núñez , Silvia Nolla Lacruz i Carme Panchón Iglesias

SONETTE (Social Networks In Teaching Education) una comunitat d'aprenentatge europea emprenedora
Emilio Álvarez Arregui, Alejandro Rodríguez-Martín, Alberto Costales-Fernández i Jan Folkert Deinum

A la tercera, la vençuda: els fruits d'una CoP de documentació i gestió de la informació
María José Funes Atenza, Pedro José Navarro Ibáñez i Isabel Andréu Felipe 

LÍNIA: APRENENTATGE AL LLOC DE TREBALL

TAULA 7. L’aprenentatge en el lloc de treball en el context educatiu
Moderador: David Rodríguez-Gómez (UAB)                     

Factors associats amb l'existència de cultures d'aprenentatge en centres escolars
Sonia Helena Castellanos Galindo

Dispositiu d'anàlisi de classes (DAC): instrument d'autoavaluació de les pràctiques pedagògiques dels estudiants de Pedagogia de la Universitat del Bío-Bío
Nelly Lagos San Martín i María Cecilia Hernández Sandoval

Aprendre de les diferències en intel·ligència emocional dels alumnes en funció del sexe i de l'edat
Ricardo Sanmartín López

El líder transformador: trajectòria d'una espiral d'acció dinàmica en l'organització escolar
Cecilia Alejandra Marambio Carrasco

Competències professionals del director escolar i orientador que influeixen en les escoles particulars subvencionades de contextos vulnerables
Daniel Villarroel Montaner

Aprenentatge del docent en el seu lloc de treball
Ricardo Sanmartín López

TAULA 8. L’aprenentatge en el lloc de treball en el context empresarial
Moderador: Lluís Ràfols (EAPC)

Experiència e-learning, aprenent i innovant en lloc de treball
Esther Bonet López i M. Pilar Gili Caballero

Aprenentatge en el lloc de treball. El cas del CEDE Chetumal del projecte FOGISE, Set-Mèxic, 2013
Martin De Los Heros Rondenil

Aplicació de la certificació als MOOC en entorns de col·laboració universitat – empresa
Joaquim Campuzano Puntí i Juan Antonio Martínez Carrascal

La transferència de l'aprenentatge en la formació per a l'ocupació
Ana Inés Renta Davids

Un model formatiu innovador per emportar-se el aprenentatge lloc
Anna Rubio Carbó  i Núria Serrat Antolí

LÍNIA: DESENVOLUPAMENT ORGANITZACIONAL

TAULA 9. Aprenentatge informal i altres aspectes del desenvolupament organitzacional
Moderador: Paulino Carnicero
(UB)                

Comunitats de pràctiques i aprenentatge informal en les indústries creatives: el model Transcreativa
Alfonso Unceta Satrústegui  i Javier Castro Spila

Complexitat i pràctica reflexiva. Les possibilitats de la investigació narrativa en la millora de la pràctica professional en serveis socials
Xavier Montagud Mayor

Projecte d'acompanyament: servei d'atenció a la ciutadania (SAC)
Miriam Berasategi Gurrutxaga

Una aproximació empírica a l'avaluació de les pràctiques de recursos humans en les organitzacions i en les empreses
Joan Boada-Grau, Raúl de Diego Vallejo i Esteban Agulló-Tomás

Instrument per mesurar el grau d'adaptabilitat al canvi organitzacional
Xochitl Velasco López i Ana María Herrera Espinosa

TAULA  10. PÒSTERS

Moderador: Marita Navarro (UAB)       

Clima organitzacional i cultura de qualitat de laboratoris universitaris. Cas: Laboratori “E” de la Universitat Simón Bolívar
Elsy Thamara Visbal Pérez i Néstor Xavier Carrillo Lobo

Aprenentatge informal d’administració d’empreses, jocs de rol i desenvolupament de la creativitat. Avaluació d’una experiència en Educació Superior a Xile
Julio Muñoz Frías

Podria funcionar una comunitat de pràctica en el sistema d’emergències mèdiques de Catalunya?
Eva Demarchi Merino, Javier Colina Torralva i Diego Alonso Gómez

La intranet com a eina de gestió del coneixement en una institució pública d’ensenyament al Brasil
Susana Back, Edson Sidnei Maciel Teixeira i Felipe Gustavo de Andrade

Bioseguretat hospitalària. Cas: Deixalles sòlides d’un hospital públic tipus II
Raúl Virgilio Pulido Ríos, Francisco Pacheco Figueroa i Naizabeth Syntye Méndez

Visió de formació permanent de manipuladors d’aliments
Néstor Xavier Carrillo Lobo i Elsy Thamara Visbal Pérez





 


Descarregar Resums Comunicacions