Els simposis presentats durant el Congrés van ser:
 

PRIMERA SESSIÓ: Dimecres 14 de Maig de 11:30-13:30h.

a) El sistema educatiu



 
Coordina:
Mireia Tintoré (UIC)
Els investigadors com a promotors i gestors del coneixement col·lectiu a la comunitat educativa.

 Plans d’Excel·lència Científica a la universitat.
 
Albert Arbós Bertrán (UIC)
 Actuacions Docents d’Èxit a la Universitat. Concepte i evidències d’impacte.
 
Sandra Racionero (UB)
 Desenvolupament de directius des de la universitat.
 
Antoni Arasanz Mayolas (UIC)
 Formació de líders en organitzacions educatives rurals.

 Pere Puig-Calvó (UIC)

 Construint una comunitat d’aprenentatge a la universitat.

 Mireia Tintoré i Maria Domingo Coscollola (UIC)
 La Universitat del País Basc / Euskal Herriko Unibertsitatea, una universitat que aprèn
 Itziar Rekalde Rodriguez, Maite Arandia Loroño i Israel Alonso Sáenz (EHU)

Veure més


Coordina: Federico Malpica Basurto (Instituto Escalae / EIM Consultores)
Creació, gestió i transferència del coneixement pedagògic a comunitats d’aprenentatge professional.

 Compartir i generar coneixement a l’educació bàsica: estratègies pel treball col·lectiu.
 
Dante De Zabaleta (Escola La Salle Palamós.)
 Compartir i generar coneixement a l’educació secundària i batxillerat: una eina per a la reflexió compartida.
 
Antonio Alcón Pérez (Centre educatiu La Preu)
 Compartir i generar coneixement a l’escola de formació docent finlandesa: estratègies pel treball col·lectiu.
 
Tiina Mäkelä (U. Jyväskylä)
 Compartir i generar coneixement a educació superior: registrar i millorar el coneixement pedagògic existent.
 
Francesc Font (UdG)

Veure més

b) Les administracions públiques



 
Coordina:
Jesús Martínez (CEJFE)
L’aprenentatge en el lloc de treball.

  Estratègies d’aprenentatge en el lloc de treball.
 
Jesús Martínez, Joan Galeano, Mercè Cartier, Ana Saint-Dizier i Glòria Diaz (CEJFE)
 Smarter Workforce i Social Learning, el bescanvi de coneixements, la col·laboració i l’aprenentatge com a prioritat per l’Empresa Intel·ligent. 
 
Laura Rosillo Cascante (Observatorio del Aprendizaje en la Madurescencia)
 Explorant nous aprenentatges a l’Ajuntament de Sant Boi de Llobregat. 
 
Robert López Pastrana i Elsa Paredes Calonge (Ajuntament de Sant Boi de Llobregat)
 La gestió del coneixement i el desenvolupament del lideratge en los comandaments de les organitzacions de seguretat i d’emergències.
 
Núria Aymerich i Rocavert (Institut de Seguretat Pública de Catalunya)
 CREURE + CREAR + IL·LUSIÓ = noves formes d’aprenentatge.
 
Ana Sáez Ortuño, Jaume Pérez Payarols, Manel Salcedo Triviño i Mónica Inchuste Grassi (Hospital de Sant Joan de Déu)
 Avaluació de la percepció de la formació que reben els  Mediadors  del Centre de Mediació de dret privat de Catalunya. 
 
Mireia Ochoa (CEJFE)

Veure més


Coordina:
Pilar Heras i Trias i Núria Fabra Fres
(U. Barcelona)
Construir coneixement des de l’exercici de la corresponsabilitat entre el tercer sector, les universitats i l’administració pública en l’àmbit de les polítiques socials.

 Alguns aprenentatges de la implicació de l’Administració pública del Departament de Justícia en la recerca i la formació amb la universitat.

 
Miguel Gómez Serra (UB), Marc Ceron (D. Justícia)
 El rol de les entitats del tercer sector com a participants en el procés d’investigació: el cas de les propostes de millora del programa reincorpora.
 
Andrés Castellví Oyarce (UB), Esther Gil Pasamontes (UB) i Montse  Romo (Andròmines)
 La taula de participació social i les entitats del tercer sector: més enllà de la interlocució i la pressió.
 
Núria Fabra (UB) i Isabel Hernández (Fundació IReS)
 De la corresponsabilitat al compromís ètic, un espai per aprendre. Participació de la societat civil en les polítiques públiques.
 
Pilar Heras (UB)

Veure més

c) Les empreses



 
Coordina:
Josep Muntané (Càtedra d'Educació Viària, UAB-SCT)

La transferència de coneixement i l’eficàcia del sistema del permís per punts a Espanya.

 L’eficàcia del sistema de punts a Catalunya: una mirada des de la gestió i transferència del coneixement.
 
Mercè Jariot i Montserrat Rodríguez Parrón (ERESV-UAB)
 Els reptes del decenni a l’àmbit de la recerca i l’educació per millorar la seguretat vial.
 
Ignacio Lijarcio Cárcel, Ana Marti-Belda Bertolín, Raquel Puchades Villarreal, Cristina Escamilla Robl, i Patricia Boso Seguí (INTRAS-UV)
 De la formació de preconductors al sistema de permís por punts a Catalunya. Un exemple de creació i evolució del coneixement.
 
Carmen López García (Servei Català de Trànsit)
 Avaluació i tractament dels factors psicopatològics implicats a la conducció de risc i la sinistralitat vial: d’un entorn hospitalari als cursos de reeducació vial.
 
Sergio Valero Ventura (CIBERSAM-VHIR-UAB)
Competències professionals dels formadors que apliquen el programa SIMS i la seva incidència en els compromisos de canvi dels conductors infractors.
 
Sebastià Sánchez-Marín i Adrià Pagès-Mimó (ERESV-UAB)
 Resultats d'un programa de formació viària com a mesura penal alternativa: reduir comportaments de risc mitjançant el canvi d'actituds
 Adrià Pagès-Mimó i Sebastià Sánchez-Marín (ERESV-UAB).

Veure més

SEGONA SESSIÓ: Dijous 15 de Maig de 11:30-13:30h.

a) El sistema educatiu



 
Coordina:
Isabel Cantón Mayo (U. León)
Gestió del coneixement en futurs professors de primària i secundària.

 Gestió del coneixement en estudiants del grau d’educació primària.
  
Isabel Cantón Mayo i Elena Ferrero de Lucas (U. León)
 Gestió de la informació i del coneixement dels estudiants universitaris de la facultat de Formació del Professorat i Educació de la Universidad de Oviedo.
 
Ramón Pérez Pérez i Marta Soledad García Rodríguez (U. Oviedo)
 La gestió del coneixement a través de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC): idees bàsiques per a conformar un entorn personal d'aprenentatge (PLE).
 
Roberto Baelo, Ana Rosa Arias y Ruth Cañon (U. de León)

Veure més


Coordina:
Mercè Gisbert (ARGET-URV)
Indicadors de qualitat per l'ús de les TIC en els centres educatius. Compartir aprenentatge.

 Desenvolupament d’una estratègia per a la definició d’indicadors de qualitat per l’ús de les TIC en un centre educatiu.
 
Mercè Gisbert Cervera (ARGET-URV)
 Entorns de simulació 3D: noves perspectives per a la formació digital del docent.
 
Vanessa Esteve González i Francesc Esteve Mon (URVARGET-URV
 Una estratègia institucional per a la formació en TIC dels docents.
 
José Luís Lázaro Cantabrana (ARGET-URV)
Mobile Learning: Nous escenaris i estratègies d'innovació per l’aprenentatge permanent del professorat.
 
Mar Camacho Martí (ARGET-URV)

Veure més

b) Les administracions públiques



 
Coordina:
José Luís Muñoz Moreno (U. de Valencia)
Llegat i impacte organitzacional de les comunitats de pràctica a l’Administració pública.

 Les comunitats d’aprenentatge a la Diputació d’Alacant: lliçons apreses.
 
José Antonio Latorre Galicia (Diputació Provincial de Alicante)
 L’evolució de les comunitats de pràctica a l’Administració pública: el cas del Departament de Justícia.
 
Jesús Martínez Marín (CEJFE), José Luís Muñoz Moreno (UV), Francisco Molinero Ruiz (UAO), Ana Saint-Dizier Marí (CEJFE) i Mireia Ochoa Mallofré (CEJFE)
 El pla de gestió de coneixement de l’Agència de Salut Pública de Catalunya.
 
Daniel Giménez Roig (ASPCAT)

Veure més

c) Les empreses



 
Coordina:
Pilar Pineda (GAPEF-GIPE)
Formació i avaluació: estratègies d’aprenentatge per les organitzacions.

 Avaluació directa de la transferència de la formació: estratègies i instruments d’avaluació.
 
Carla Quesada-Pallarès (EDO-UAB), Anna Ciraso-Calí (GIPE-UAB), Berta Espona-Barcons (ERDISC-UAB) i Pilar Pineda-Herrero (GIPE-UAB)
 Avaluació indirecta de la transferència de la formació: el cas de l’Institut Asturià d’Administració Pública.
 
Anna Ciraso-Calí (GIPE-UAB) i Carla Quesada-Pallarès (EDO-UAB)
 Avaluar l’eficàcia de la formació a Telefónica España S.A.U.
 
Carlota Alcázar-Antràs (EFI-UAB) i David Carapeto Porto (Telefónica España S.A.U.)
 Formació per la innovació com estratègia de desenvolupament organitzacional.
 
Mar Durán-Bellonch (EDO-UAB) i Berta Espona-Barcons (ERDISC-UAB)

Veure més


Coordina:
Carlos Guallarte (UAB)
Generar i compartir coneixement en el context empresarial.

 Organitzacions que capten coneixement a través de la vigilància tecnològica i competitiva.
 
Jairo Chaur Bernal, Elicet Cruz Jiménez, Pere Escorsa Castells i Enric Escorsa O’Callaghan (IALE tecnologia)
 La PYME i la gestió de coneixement en clústers bottom-up: obstacles i factors clau.
  
Blanca Ma. Martins Rodríguez (UPC)
 L’aprenentatge de les aliances. Iryna Barodzich i Carlos Guallarte (UAB)
 Alguns aspectes clau per l’èxit participatiu d’una plataforma col·laborativa en l’empresa.
 
Miquel-José Anduig (Banc Sabadell)

Veure més

TERCERA SESSIÓ: Divendres 16 de Maig de 09:30-11:30h.

a) El sistema educatiu



 
Coordina:
Esther Prieto Jiménez, David Cobos Sanchiz i Guillermo Domínguez
(U. Pablo de Olavide)
L’aplicació i validació dels plans d’estudis com un procés de generació de coneixement a la universitat

 Les noves tecnologies com a instruments de generació de coneixements en els plans d’estudi.
 
Luis LIzama (U. Aconcagua, Chile).
 L’acreditació de les carreres/plans d’estudis, com a un procés de generació de coneixement.
 
Peter Backhouse, Claudia Bañados i Óscar Gutiérrez Gómez (U. Bio-Bio, Chile)
 El lideratge i les xarxes de les universitats com a gestores i estructures de generació de coneixement en els plans d’estudis.
 
Juan Antonio Ojeda (C.U María Inmaculada, U. Málaga)
 E-QUIPU: Una experiència per la formació en competències i la generació del coneixement en els plans d’estudis.
 
Eduardo Ismodes (Pontifica Universidad Católica del Perú)

Veure més


Coordina:
Adoración Barrales Villegas (U. Veracruzana, Mèxic)
Cossos acadèmics: una política per a la gestió del coneixement en Mèxic.

 Gestionar el coneixement dels cossos acadèmics.
 
Adoración Barrales, Ismarda Cruz, Noelia Pacheco i Mayte Pérez (U. Veracruzana)
 Gestionar el coneixement i gestionar els recursos humans.
 
Marilú Villallobos, Antonia Rodríguez i Guadalupe Elvira Guerrero (U. Veracruzana)
 Gestió i investigació educativa Transdisciplinària. Experiències i aprenentatges en grup.
 
Mª Del Rosario Landín, Lilia Esther Guerrero i Regina Dajer (U. Veracruzana)
L’aprenentatge informal i la gestió del coneixement en les universitat. Un anàlisi des del treball dels cossos acadèmics en la DAEA de la UJAT.
Guadalupe Palmeros y Avila, Irma Alejandra Coeto Calcáneo, Mario Rubén Ruíz Cornelio, Sara Margarita Alfaro García, Jael Muñoz Perea, Elizabeth Sanlúcar Estrada i Judith Pérez Castro (U. Juárez Autónoma de Tabasco

Veure més)

b) Les administracions públiques



 
Coordina:
Sílvia Busquets (Diputació de Barcelona)
Aprenentatge, xarxes i gestió del coneixement

 La comunitat de recursos humans (CORH): un projecte de gestió del coneixement en xarxa.
 
Sílvia Busquets Montes (Diputació de Barcelona)
 Aprenentatge corporatiu a la societat de la informació i el coneixement.
 
Ramón García Espeleta (CaixaBank)
 El paper del relator a l’aprenentatge i la comunicació.
 
Carles Folch, Francesc Soler i Andreu Villanueva (XIP)
 La cerca del talent en una Administració pública connectada en xarxa.
 
Juan Carlos Gonzalez González i Daniel Rodríguez Segura-Goya (INAP)
 NovaGob. La xarxa social de l’Administració pública a Iberoamèrica.
 
J. Ignacio Criado, Francisco Rojas Martín i David F. Barrero (NovaGob)

Veure més

c) Les empreses



Coordina:
Pilar Orero (TransMedia Catalonia)
Creació i gestió del coneixement sobre l’accessibilitat universal als mitjans de comunicació.

 Cap a una ciutat inclusiva: formació i transferència de coneixements sobre accessibilitat a mitjans de comunicació.

 Carme Mangiron i Helena Casas-Tost (UAB)

 Estandarditzar l’autodescripció: Què implica per a la docència? Què pot aportar a la investigació?

 Anna Matamala i Sara Rovira-Esteva (UAB)

 L’impacte de la creació de coneixement a la societat: la investigació basada en l’usuari.
 
Pilar Orero (TransMedia Catalonia)

Veure més


Coordina: Joaquín Gairín (EDO-UAB)
Estratègies i instruments per a la millora de les Comunitats de Pràctica (CoP).

 Sentit i utilitat de les estratègies d’intervenció.
 
Joaquín Gairín (EDO-UAB)
 Estratègies e instruments per analitzar les condicions prèvies de les CoP.
 
Marita Navarro (EDO-UAB), Paulino Carnicero (UB) i Carmen Armengol (EDO-UAB).
 Estratègies i instruments para afermar les condicions inicials de les CoP.
 
Miren Fernández-de-Álava (EDO-UAB), Anna Díaz-Vicario (EDO-UAB) i José Luis Muñoz (UV)
 Estratègies i instruments per analitzar el procés de desenvolupament de les CoP.
 
David Rodríguez-Gómez, Blanca Patricia Silva i Joaquín Gairín (EDO-UAB)
 Estratègies i instruments per analitzar els resultats de les CoP. 
 
Aleix Barrera-Corominas, Alejandra Bosco i Edgar Iglesias (EDO-UAB)

Veure més