Els simposis presentats durant el Congrés
van ser:
PRIMERA SESSIÓ: Dimecres
14 de Maig de 11:30-13:30h.
a) El sistema
educatiu
Coordina:
Mireia Tintoré (UIC) |
Els investigadors com a promotors i gestors del coneixement
col·lectiu a la comunitat educativa.
Plans d’Excel·lència Científica a la universitat.
Albert
Arbós Bertrán (UIC)
Actuacions Docents d’Èxit a la Universitat. Concepte i
evidències d’impacte.
Sandra
Racionero (UB)
Desenvolupament de directius des de la universitat.
Antoni
Arasanz Mayolas (UIC)
Formació de líders en organitzacions educatives rurals.
Pere Puig-Calvó (UIC)
Construint una comunitat d’aprenentatge a la universitat.
Mireia Tintoré i Maria Domingo Coscollola (UIC)
La
Universitat del País Basc / Euskal Herriko Unibertsitatea,
una universitat que aprèn
Itziar
Rekalde Rodriguez, Maite Arandia Loroño i Israel Alonso
Sáenz (EHU)
Veure més |
Coordina: Federico Malpica Basurto (Instituto Escalae / EIM
Consultores) |
Creació, gestió i transferència del coneixement pedagògic a
comunitats d’aprenentatge professional.
Compartir i generar coneixement a l’educació bàsica:
estratègies pel treball col·lectiu.
Dante
De Zabaleta (Escola La Salle Palamós.)
Compartir i generar coneixement a l’educació secundària i
batxillerat: una eina per a la reflexió compartida.
Antonio
Alcón Pérez (Centre educatiu La Preu)
Compartir i generar coneixement a l’escola de formació
docent finlandesa: estratègies pel treball col·lectiu.
Tiina
Mäkelä (U. Jyväskylä)
Compartir i generar coneixement a educació superior:
registrar i millorar el coneixement pedagògic existent.
Francesc
Font (UdG)
Veure més |
b) Les
administracions públiques
Coordina:
Jesús Martínez (CEJFE) |
L’aprenentatge en el lloc de treball.
Estratègies d’aprenentatge en el lloc de treball.
Jesús
Martínez, Joan Galeano, Mercè Cartier, Ana Saint-Dizier i
Glòria Diaz (CEJFE)
Smarter Workforce i Social Learning, el bescanvi de
coneixements, la col·laboració i l’aprenentatge com a
prioritat per l’Empresa Intel·ligent.
Laura
Rosillo Cascante (Observatorio del Aprendizaje en la
Madurescencia)
Explorant nous aprenentatges a l’Ajuntament de Sant Boi de
Llobregat.
Robert
López Pastrana i Elsa Paredes Calonge (Ajuntament de Sant
Boi de Llobregat)
La gestió del coneixement i el desenvolupament del
lideratge en los comandaments de les organitzacions de
seguretat i d’emergències.
Núria
Aymerich i Rocavert (Institut de Seguretat Pública de
Catalunya)
CREURE + CREAR + IL·LUSIÓ = noves formes d’aprenentatge.
Ana
Sáez Ortuño, Jaume Pérez Payarols, Manel Salcedo Triviño i
Mónica Inchuste Grassi (Hospital de Sant Joan de Déu)
Avaluació de la percepció de la formació que reben els
Mediadors del Centre de Mediació de dret privat de
Catalunya.
Mireia
Ochoa (CEJFE)
Veure més |
Coordina:
Pilar Heras i Trias i Núria Fabra Fres
(U. Barcelona)
|
Construir coneixement des de l’exercici de la
corresponsabilitat entre el tercer sector, les universitats
i l’administració pública en l’àmbit de les polítiques
socials.
Alguns aprenentatges de la implicació de l’Administració
pública del Departament de Justícia en la recerca i la
formació amb la universitat.
Miguel
Gómez Serra (UB), Marc Ceron (D. Justícia)
El rol de les entitats del tercer sector com a participants
en el procés d’investigació: el cas de les propostes de
millora del programa reincorpora.
Andrés
Castellví Oyarce (UB), Esther Gil Pasamontes (UB) i Montse
Romo (Andròmines)
La taula de participació social i les entitats del tercer
sector: més enllà de la interlocució i la pressió.
Núria
Fabra (UB) i Isabel Hernández (Fundació IReS)
De la corresponsabilitat al compromís ètic, un espai per
aprendre. Participació de la societat civil en les
polítiques públiques.
Pilar
Heras (UB)
Veure més |
c) Les empreses
Coordina:
Josep Muntané (Càtedra d'Educació Viària, UAB-SCT) |
La transferència de coneixement i l’eficàcia del sistema del
permís per punts a Espanya.
L’eficàcia del sistema de punts a Catalunya: una mirada des
de la gestió i transferència del coneixement.
Mercè
Jariot i Montserrat Rodríguez Parrón (ERESV-UAB)
Els reptes del decenni a l’àmbit de la recerca i l’educació
per millorar la seguretat vial.
Ignacio
Lijarcio Cárcel, Ana Marti-Belda Bertolín, Raquel Puchades
Villarreal, Cristina Escamilla Robl, i Patricia Boso Seguí (INTRAS-UV)
De la formació de preconductors al sistema de permís por
punts a Catalunya. Un exemple de creació i evolució del
coneixement.
Carmen
López García (Servei Català de Trànsit)
Avaluació i tractament dels factors psicopatològics
implicats a la conducció de risc i la sinistralitat vial:
d’un entorn hospitalari als cursos de reeducació vial.
Sergio
Valero Ventura (CIBERSAM-VHIR-UAB)
Competències professionals dels formadors que apliquen el
programa SIMS i la seva incidència en els compromisos de
canvi dels conductors infractors.
Sebastià
Sánchez-Marín i Adrià Pagès-Mimó (ERESV-UAB)
Resultats d'un programa de formació viària com a mesura
penal alternativa: reduir comportaments de risc mitjançant
el canvi d'actituds
Adrià
Pagès-Mimó i Sebastià Sánchez-Marín (ERESV-UAB).
Veure més |
SEGONA SESSIÓ: Dijous 15 de Maig de 11:30-13:30h.
a) El sistema
educatiu
Coordina:
Isabel Cantón Mayo (U. León) |
Gestió del coneixement en futurs professors de primària i
secundària.
Gestió del coneixement en estudiants del grau d’educació
primària.
Isabel
Cantón Mayo i Elena Ferrero de Lucas (U. León)
Gestió de la informació i del coneixement dels estudiants
universitaris de la facultat de Formació del Professorat i
Educació de la Universidad de Oviedo.
Ramón
Pérez Pérez i Marta Soledad García Rodríguez (U. Oviedo)
La gestió del coneixement a través de les tecnologies de la
informació i la comunicació (TIC): idees bàsiques per a
conformar un entorn personal d'aprenentatge (PLE).
Roberto
Baelo, Ana Rosa Arias y Ruth Cañon (U. de León)
Veure més |
Coordina:
Mercè Gisbert (ARGET-URV) |
Indicadors de qualitat per l'ús de les TIC en els centres
educatius. Compartir aprenentatge.
Desenvolupament d’una estratègia per a la definició
d’indicadors de qualitat per l’ús de les TIC en un centre
educatiu.
Mercè
Gisbert Cervera (ARGET-URV)
Entorns de simulació 3D: noves perspectives per a la
formació digital del docent.
Vanessa
Esteve González i Francesc Esteve Mon (URVARGET-URV
Una estratègia institucional per a la formació en TIC dels
docents.
José
Luís Lázaro Cantabrana (ARGET-URV)
Mobile Learning: Nous escenaris i estratègies d'innovació per
l’aprenentatge permanent del professorat.
Mar
Camacho Martí (ARGET-URV)
Veure més |
b) Les
administracions públiques
Coordina:
José Luís Muñoz Moreno (U. de Valencia) |
Llegat i impacte organitzacional de les comunitats de
pràctica a l’Administració pública.
Les comunitats d’aprenentatge a la Diputació d’Alacant:
lliçons apreses.
José
Antonio Latorre Galicia (Diputació Provincial de Alicante)
L’evolució de les comunitats de pràctica a l’Administració
pública: el cas del Departament de Justícia.
Jesús
Martínez Marín (CEJFE), José Luís Muñoz Moreno (UV),
Francisco Molinero Ruiz (UAO), Ana Saint-Dizier Marí (CEJFE)
i Mireia Ochoa Mallofré (CEJFE)
El pla de gestió de coneixement de l’Agència de Salut
Pública de Catalunya.
Daniel
Giménez Roig (ASPCAT)
Veure més |
c) Les empreses
Coordina:
Pilar Pineda (GAPEF-GIPE) |
Formació i avaluació: estratègies d’aprenentatge per les
organitzacions.
Avaluació directa de la transferència de la formació:
estratègies i instruments d’avaluació.
Carla
Quesada-Pallarès (EDO-UAB), Anna Ciraso-Calí (GIPE-UAB),
Berta Espona-Barcons (ERDISC-UAB) i Pilar Pineda-Herrero (GIPE-UAB)
Avaluació indirecta de la transferència de la formació: el
cas de l’Institut Asturià d’Administració Pública.
Anna
Ciraso-Calí (GIPE-UAB) i Carla Quesada-Pallarès (EDO-UAB)
Avaluar l’eficàcia de la formació a Telefónica España
S.A.U.
Carlota
Alcázar-Antràs (EFI-UAB) i David Carapeto Porto (Telefónica
España S.A.U.)
Formació per la innovació com estratègia de desenvolupament
organitzacional.
Mar
Durán-Bellonch (EDO-UAB) i Berta Espona-Barcons (ERDISC-UAB)
Veure més |
Coordina:
Carlos Guallarte (UAB) |
Generar i compartir coneixement en el context empresarial.
Organitzacions que capten coneixement a través de la
vigilància tecnològica i competitiva.
Jairo
Chaur Bernal, Elicet Cruz Jiménez, Pere Escorsa Castells i
Enric Escorsa O’Callaghan (IALE tecnologia)
La PYME i la gestió de coneixement en clústers bottom-up:
obstacles i factors clau.
Blanca
Ma. Martins Rodríguez (UPC)
L’aprenentatge de les aliances. Iryna Barodzich i Carlos
Guallarte (UAB)
Alguns aspectes clau per l’èxit participatiu d’una
plataforma col·laborativa en l’empresa.
Miquel-José
Anduig (Banc Sabadell)
Veure més |
TERCERA SESSIÓ: Divendres 16 de Maig de 09:30-11:30h.
a) El sistema
educatiu
Coordina:
Esther Prieto Jiménez, David Cobos Sanchiz i Guillermo
Domínguez
(U. Pablo de Olavide) |
L’aplicació i validació dels plans d’estudis com un procés
de generació de coneixement a la universitat
Les noves tecnologies com a instruments de generació de
coneixements en els plans d’estudi.
Luis
LIzama (U. Aconcagua, Chile).
L’acreditació de les carreres/plans d’estudis, com a un
procés de generació de coneixement.
Peter Backhouse,
Claudia Bañados i Óscar Gutiérrez Gómez (U. Bio-Bio, Chile)
El lideratge i les xarxes de les universitats com a
gestores i estructures de generació de coneixement en els
plans d’estudis.
Juan
Antonio Ojeda (C.U María Inmaculada, U. Málaga)
E-QUIPU: Una experiència per la formació en competències i
la generació del coneixement en els plans d’estudis.
Eduardo
Ismodes (Pontifica Universidad Católica del Perú)
Veure més |
Coordina:
Adoración Barrales Villegas (U. Veracruzana, Mèxic)
|
Cossos acadèmics: una política per a la gestió del
coneixement en Mèxic.
Gestionar el coneixement dels cossos acadèmics.
Adoración
Barrales, Ismarda Cruz, Noelia Pacheco i Mayte Pérez (U.
Veracruzana)
Gestionar el coneixement i gestionar els recursos humans.
Marilú
Villallobos, Antonia Rodríguez i Guadalupe Elvira Guerrero
(U. Veracruzana)
Gestió i investigació educativa Transdisciplinària.
Experiències i aprenentatges en grup.
Mª
Del Rosario Landín, Lilia Esther Guerrero i Regina Dajer (U.
Veracruzana)
L’aprenentatge informal i la gestió del coneixement en les
universitat. Un anàlisi des del treball dels cossos
acadèmics en la DAEA de la UJAT.
Guadalupe Palmeros y Avila, Irma Alejandra Coeto Calcáneo,
Mario Rubén Ruíz Cornelio, Sara Margarita Alfaro García,
Jael Muñoz Perea, Elizabeth Sanlúcar Estrada i Judith Pérez
Castro (U. Juárez Autónoma de Tabasco
Veure més) |
b) Les
administracions públiques
Coordina:
Sílvia Busquets (Diputació de Barcelona) |
Aprenentatge, xarxes i gestió del coneixement
La comunitat de recursos humans (CORH): un projecte de
gestió del coneixement en xarxa.
Sílvia
Busquets Montes (Diputació de Barcelona)
Aprenentatge corporatiu a la societat de la informació i el
coneixement.
Ramón
García Espeleta (CaixaBank)
El paper del relator a l’aprenentatge i la comunicació.
Carles
Folch,
Francesc Soler i Andreu Villanueva (XIP)
La cerca del talent en una Administració pública connectada
en xarxa.
Juan
Carlos Gonzalez González i Daniel Rodríguez Segura-Goya (INAP)
NovaGob. La xarxa social de l’Administració pública a
Iberoamèrica.
J.
Ignacio Criado, Francisco Rojas Martín i David F. Barrero (NovaGob)
Veure més |
c) Les empreses
Coordina:
Pilar Orero (TransMedia Catalonia) |
Creació i gestió del coneixement sobre l’accessibilitat
universal als mitjans de comunicació.
Cap a una ciutat inclusiva: formació i transferència de
coneixements sobre accessibilitat a mitjans de comunicació.
Carme Mangiron i Helena Casas-Tost (UAB)
Estandarditzar l’autodescripció: Què implica per a la
docència? Què pot aportar a la investigació?
Anna Matamala i Sara Rovira-Esteva (UAB)
L’impacte de la creació de coneixement a la societat: la
investigació basada en l’usuari.
Pilar
Orero (TransMedia Catalonia)
Veure més |
Coordina:
Joaquín Gairín (EDO-UAB) |
Estratègies i instruments per a la millora de les Comunitats
de Pràctica (CoP).
Sentit i utilitat de les estratègies d’intervenció.
Joaquín
Gairín (EDO-UAB)
Estratègies e instruments per analitzar les condicions
prèvies de les CoP.
Marita
Navarro (EDO-UAB), Paulino Carnicero (UB) i Carmen Armengol
(EDO-UAB).
Estratègies i instruments para afermar les condicions
inicials de les CoP.
Miren
Fernández-de-Álava (EDO-UAB), Anna Díaz-Vicario (EDO-UAB) i
José Luis Muñoz (UV)
Estratègies i instruments per analitzar el procés de
desenvolupament de les CoP.
David
Rodríguez-Gómez, Blanca Patricia Silva i Joaquín Gairín (EDO-UAB)
Estratègies i instruments per analitzar els resultats de
les CoP.
Aleix
Barrera-Corominas, Alejandra Bosco i Edgar Iglesias (EDO-UAB)
Veure més |
|
|