Els tallers duts a terme
el Dimecres 14 de Maig de 17:30 a 19:30h.
Organització i desenvolupament de comunitats d'aprenentatge
professional.
Tallerista: Federico Malpica Basurto (Instituto Escalae)
Continguts: Sistemes de qualitat des de la perspectiva sistèmica
Determinació d'indicadors de qualitat
Acompanyament del desenvolupament professional
Presentació de protocols per a l'organització i
desenvolupament de comunitats d'aprenentatge professional.
Pràctica reflexiva. Aprendre de la pràctica professional.
Talleristes: Àngels Domingo i Mª Victoria Gómez (Plataforma
internacional de Pràctica Reflexiva) Continguts: La pràctica reflexiva com a metodologia
professionalitzadora.
Aprenentatge experiencial: aprendre de la pràctica
Models per a organitzacions que aprenen:
Model ATOM: indagar en la pròpia pràctica professional.
Mètode R5 i MëtodoR4: millorar la pràctica professional.
Vull innovar: ¡crearé un curs MOOC!
Talleristes: Erika Constantino (UAB) i Francesca Galera
(UAB) Continguts: MOOC’s a la Universitat Autònoma de Barcelona
Visió global d'un curs MOOC
Creació de continguts:
Èxit d'un vídeo: consells per a no morir en l'intent
Procés de gravació: quan? amb què? com?
Una nova fórmula de comunicació:
Què són els hangouts?
Com utilitzar-los per afegir valor al curs?
Són útils per als alumnes?
Desenvolupant organitzacions creatives: reptes i
oportunitats
Talleristes: Joan Boada Grau (U. RiV, CRAMC) i Raúl de Diego
Vallejo (U. Valladolid) Continguts:
Pràctiques Directives i Creativitat.
Percepcions de l’Empleat i Creativitat.
Potencial Creatiu de l’Empleat.
Creativitat practicada.
Els seminaris de pràctica reflexiva i el desenvolupament de
competències en el pràcticum de Pedagogia de la Universitat
de Barcelona
Talleristes: Assumpta Aneas Álvarez (UB) Continguts:
La pràctica reflexiva com a seminari de les pràctiques
externes de grau.
El desenvolupament del professorat mitjançant processos col•laboratius.
Entorns d’aprenentatge presencials i virtuals.
Aprenentatges, satisfacció i potencial didàctic de
l’estratègia.
Implantació del Quality Agreement. Experiències en el Grup
SEAT
Talleristes: Joaquin Juan Torres Lacambra i María García
Martín (SEAT) Continguts:
Què és l’Acord de Qualitat?
Quins són els objectius de l’Acord de Qualitat?
L’Acord de Qualitat a la pràctica
Desenvolupament de l’Acord de Qualitat
Tendències en la gestió de l’Acord de Qualitat
La gestió de l’aprenentatge i la millora de les
organitzacions
Talleristes: Joaquim Carbonell i Ferret de Querol (Neos) Continguts:
El model de gestió de l’aprenentatge
Les eines de gestió de l’aprenentatge
L’aplicació pràctica del model de gestió de l’aprenentatge
Redacció dels objectius de l’aprenentatge associats a un
projecte.
L’avaluació dels coneixements previs.
Planificació de l’aprenentatge formal: l’ús de les eines.
Entorns i eines per l’aprenentatge informal
Aprenonline: Actituds i pràctiques associades a
l’aprenentatge virtual
Talleristes:
Raúl de Diego Vallejo (U. Valladolid) i Joan Boada Grau (U.
RiV, CRAMC) Continguts:
L’e-learning i l’educació.
La plataforma aprenonline: el per què d’un campus.
El poder del tutor.
Avaluació de l’aprenentatge online.
L’e-learning 2.0.
L’impuls del Capital Humà dels joves estudiants
universitaris en la societat del coneixement
Talleristes: Teresita de Jesús Méndez Rebolledo (UB) Continguts:
La gestió del coneixement col·lectiu: el model de tres
etapes.
Primera etapa: El coneixement explícit.
Segona etapa: Potenciar el capital humà i les competències.
Tercera etapa: El panorama de la societat del coneixement
com a incubadora de talents.
Els dispositius mòbils com elements de foment de
l’aprenentatge formal i informal i la creació i gestió del
coneixement
Talleristes: José Maria Silva Galán (UAB i Departament
d’Ensenyament) Continguts:
Els dispositius mòbils: tipus.
Les aplicacions dels dispositius mòbils.
Classificació d’aplicacions per utilitzar en l’àmbit de
l’organització.
Exemples pràctics